Перейти к публикации

Project CARS


BlacksRu
 Поделиться

Рекомендованные сообщения

Думаю пора начать новые заезды. Предлагаю Donnington Park National на Renault Clio Cup.

Ну, для затравки, 1.22.920

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

 

Еще немного улучшил. 1:17.695

http://i004.radikal.ru/1507/5e/06997a136b0c.png

Ну по идее если игра не считает срезку - всё ок. Хотя видно, что 4 колеса за линией трассы, это по правилам большинства гонок срез.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Ну по идее если игра не считает срезку - всё ок. Хотя видно, что 4 колеса за линией трассы, это по правилам большинства гонок срез.

Если ехать по правилам "игра не считает" тут будет полный трэш.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

 

 

Еще немного улучшил. 1:17.695

http://i004.radikal.ru/1507/5e/06997a136b0c.png

Ну да согласен накосячил, не заметил :)

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Ну да согласен накосячил, не заметил :)

Тут еще вопрос в том, а дает ли эта срезка преимущество? На Каталонье, когда срезали шикану, там явное преимущество, а тут... не уверен.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

10 Ways Project CARS Is a Better Racing Sim Than Gran Turismo and Forza

It's been a long time since we've seen a dedicated racing simulator with a large budget. You may be wondering what I mean by that when it's been less than two years since Gran Turismo and Forza Motorsport pushed out a release. To put it simply, these series might be labeled as racing simulators, but they've been missing key ingredients that would earn them the respect of racing sim fans.

When you're looking for a realistic lap around your favorite track, there's no better option than Project CARS on consoles. Below I'll explain why.

10. Dynamic Weather

Project CARS gets it right when it comes to racing conditions. A full dynamic weather system means that you have to adapt to ever-changing conditions on the track. One moment there might be rain forcefully striking the pavement, and the next a blinding sun erupts from the sky drying the pavement underneath you. It's more than just about rain, though. The environment can have any one of a number of properties at any given time, whether it be medium clouds or deep fog. Experience is important when conditions aren't perfect, just like in the real world. Forza Motorsport is yet to implement weather, and while Gran Turismo 6 was the first in the series to introduce weather it was static in nature. Project CARS wins out in this regard.

9. Team Paint Jobs

Unless you're driving one of only a few road cars in Project CARS, you're likely in a team vehicle. Unlike Gran Turismo and Forza Motorsport, Project CARS has many team racing paint jobs that you can toss on your car. This means a few things, one of which is that you'll find yourself and other cars on the track look professional and replicate the look of a real racing environment. Look at the image above for an example.

8. Virtual Reality Support

Racing games make for some of the best virtual reality experiences, and Project CARS is launching out of the gate with Oculus Rift support, making it the only game of the three to feature developer-implemented virtual reality. It'll even support Project Morpheus in the future. If you want to simulate the real world, this is the best way to do it. A video of a racing simulator fan playing Project CARS can be seen above.

7. Wheel Support

At launch Project CARS supports more than 30 racing wheels. Made better, a lot of time has be invested in how they are implemented into the game, with fluid controls and an array of customization options. This is the kind of game that makes you want to run out and buy a racing wheel. A full list of supported wheels can be seen here.

6. Cockpit View

The cockpit view is an important element of simulation, especially for those using a virtual reality headset and/or a racing wheel. Put simply, no game has a better cockpit view than Project CARS. The interior modeling is outstanding for all 65 vehicles, in addition to there being many subtleties that mimic real life such as wheel wobble and car vibration. The tilt into turn feature of Project CARS is particularly impressive, foregoing the static camera angle of its competitors for something that emulates real life in a spectacular fashion. It's worth noting that the cockpit view can be customized in a number of ways in the Settings menu.

5. Day/Night Cycle

As with weather, Forza Motorsport is yet to implement a full day/night cycle. Meanwhile, Gran Turismo 6 only integrated it on certain tracks. Project CARS sets the new standard with a full blown 24-hour day/night cycle that can be downright incredible at times. You'll see the clouds overhead move across the sky, and the sun fall over the viewing plane summoning darkness lit by headlights. It's a sight to behold whether or not you're a racing fan, but for simulation purposes it's a godsend.

3. Visual Design

If you buy Project CARS on console, this point won't necessarily be true. However, the power of modern PC allows its PC version to portray a true-to-life visual image that is currently unparalleled in gaming. Car models have been meticulously crafted, and you can see the amount of work that went into designing a realistic environment. 4K support and a ton of options for pushing the graphical fidelity of the game results in not only the best-looking racing game in history, but one of the prettiest video games on the market.

2. Audio

While Project CARS might be missing racing music, it makes up for it with superb audio design. Car engines reflect their displacement and aspiration, as well as the exhaust note of each car. Forza Motorsport comes close to matching Project CARS when it comes to engine noises, while Gran Turismo doesn't even come close with its vacuum cleaner sounding engines.

It goes beyond just engine sounds, though. Project CARS has an attention to detail that the other two simply don't. You can hear the shriek of your brake disks being put under pressure during hard braking, as well as body panels creaking during turns. Even the weather effects are atmospheric. It's the only game of the three that can immerse you through its audio alone.

1. Physics

More important than any other factor is the physics model powering the handling of each car in a racing simulator. Slightly Mad Studios invested an enormous amount of time into developing its physics model for Project CARS, and it shows. The instrumental feedback from professional drivers Ben Collins, Nicolas Hamilton, and Oli Webb was well worth it.

Forza Motorsport and Gran Turismo have a history of duplicating chassis across similar cars, meaning that while one car might feel close to real-life, another doesn't even come close since it simply mimics another car. Project CARS has an individual model for each car, and one that has been designed with care.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Только сейчас заметил, что у машин на большой скорости трясутся зеркала. На Е190 где-то на 240 км\ч заметно.

Toffee, провокатор, ну а вдруг там был ураган? :laugh1:

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Только сейчас заметил, что у машин на большой скорости трясутся зеркала. На Е190 где-то на 240 км\ч заметно.

Toffee, провокатор, ну а вдруг там был ураган? :laugh1:

Да там и капот и разные детали трясутся

 

Тогда бы не начали гонку. В любом случае мы этого бы не увидели в реальной жизни. :)

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Ну просто в форзе ставка на зрелищность, а не на супер реализм. Достаточно вспомнить рычащую стоковую Suzuki Liana из 4ки, я угарал от ее звука.
Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

10 Ways Project CARS Is a Better Racing Sim Than Gran Turismo and Forza

 

9. Team Paint Jobs

8. Virtual Reality Support

....

 

Эм ну ок. Остальные пункты такие же, можно было бы физику указать и всё. Остальное мусор.

Также источник статьи не указан.

Изменено пользователем Keeper
Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

 

 

Эм ну ок. Остальные пункты такие же, можно было бы физику указать и всё. Остальное мусор.

Также источник статьи не указан.

Согласен есть пару сомнительных моментов.

 

Источник: Gamerevolution

 

Я их не знаю, но написано все довольно правильно, видно что человек немного разбирается и осведомлен в некоторых моментах 

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Смеялись всей деревней.

 

Ой нет подождите...

 

 

Ну с городскими машинами все понятно, это норма, у них резина совсем другая. И то их хватает всего на 2 поворота от силы. 

 

А вот с формулами разве ты не видишь что это просто долгий снос, а не управляемый дрифт, это разные вещи. 

 

Хотя тут почти везде просто снос, нету именно дрифта

 

А первое видео я вообще не понял, он крутит пончики, где тут дрифт или что то подобное?

 

 

Изменено пользователем Toffee
Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

...резина дымит и уже виден корд, а мне по*ую, меня это прет. Заносы, езда боком, глаза ГИБДДшника рогом, что-то там орет и грозит строго, а в баке бензина уже немного, турбина свистит и плюется маслом, сцепление горело, но уже погасло, мне *уй класть на маховик гнутый, я дрифтер, я парень лютый. Дрифт - езда боком, езда боком - *изда порогам...

По-моему, в обеих играх на болидах просто дрифт с очень маленьким углом.
Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Создайте аккаунт или войдите в него для комментирования

Вы должны быть пользователем, чтобы оставить комментарий

Создать аккаунт

Зарегистрируйтесь для получения аккаунта. Это просто!

Зарегистрировать аккаунт

Войти

Уже зарегистрированы? Войдите здесь.

Войти сейчас
 Поделиться

  • Сейчас на странице   0 пользователей

    • Нет пользователей, просматривающих эту страницу.
×
×
  • Создать...