Перейти к публикации

процессор в Xbox


TRZ
 Поделиться

Рекомендованные сообщения

Подскажите плз, у нас спор небольшой с товарищем вышел. Какой проц стоит в боксе? Везде пишут нечто типа P3 custom 733mhz. custom - это шина и кэш другие или интеловцы с инструкциями тоже помудрили?
Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Подскажите плз, у нас спор небольшой с товарищем вышел. Какой проц стоит в боксе? Везде пишут нечто типа P3 custom 733mhz. custom - это шина и кэш другие или интеловцы с инструкциями тоже помудрили?

Отличие в кеше, изначально L2 cache равен 256KB.

 

 

Xbox Technical Specifications

 

Intel CPU

 

* 0.18-micron Process

* Modified Pentium III

* 733 MHz

* 32-bit Integer

* 80-bit Floating-Point (x87 FPU)

* 64-bit MMX (Integer SIMD)

* 128-bit SSE (4x 32-bit Precision Floating-Point SIMD), т.е. с Streaming SIMD Extensions

* 32KB L1 Cache (16KB Instruction + 16KB Data)

* 128KB L2 Cache

* 1980 Dhrystone MIPS

* 2.93 GFLOPS (SSE)

 

NVIDIA XGPU

* 0.15-micron Process

* 233 MHz

* 4 Pixel Pipelines

* 2 Texels per Pixel Pipeline

* 8 Texels per Clock Cycle

* 4 Texture Layers per Rendering Pass (2 clock cycles)

* 0.93 Gigapixels per Second

* 1.87 Gigatexels per Second

* 3.73 Billion Anti-Aliased Samples per Second

* Point, Bilinear, Trilinear, Anisotropic, Quadlinear Mip-Map Filtering

* Perspective-Correct Texture Mapping

* DotProduct3 Bump Mapping (DOT3)

* Environment Mapped Bump Mapping (EMBM)

* Cubic Environment Mapping (CEM)

* Volumetric Textures (3D Textures)

* Z, Stencil, Shadow, and Multisampling Buffers

* S3TC and DirectX DXT1-DXT5 Texture Compression

* Full-Scene Anti-Aliasing (2x, Quincunx, 4x)

* 32-bit Color (RGBA)

* 32-bit Z Buffer

* Programmable Pixel and Vertex Shading Processors

* 2 Vertex Pipelines

* 233 Million Particles per Second

* 116.5 Million Polygons per Second

* Triangle Tessellation

* Z-Buffer Compression and Hidden Surface Removal (HSR)

* 1 Trillion Operations per Second (1000 BOPS)

* 80 GFLOPS

 

XGPU to CPU bus

 

* Intel P6 GTL+ Bus Protocol

* 64 Bits Wide

* 133 MHz

* 1.067 Gigabytes per Second Bandwidth

 

NVIDIA MCPX (Media Communications Processor)

 

* 200 MHz

* Audio Processing Unit (APU)

o 256 Total Voices

o 64 3D Voices + 192 2D Voices

o Setup Engine - all memory management, mapping, and DMA resources are controlled in this unit

o Voice Processor - 3 fixed function DSP units for processing voices and mixing the results in the mixer buffers

o Global Processor - a programmable DSP for adding varied effects to the data in the mixer buffers and producing the final output stream

o Dolby Digital Interactive Content Encoder - a programmable DSP for encoding into a Dolby Digital (AC-3) stream

o Downloadable Sounds Version 2 (DLS2)

* 10/100 Base-T Ethernet

* USB, DVD, and HDD Controller

 

XGPU to MCPX bus

 

* AMD HyperTransport

* 8 Bits Wide

* 400 MHz (800 MHz Effective)

* 800 Megabytes per Second Bandwidth

 

Main Memory

 

* Micron 64 Megabytes DDR (Double Data Rate) SDRAM

* 128 Bits Wide

* 200 MHz (400 MHz Effective)

* 400 Megabits per Second per Pin

* 6.4 Gigabytes per Second Bandwidth

 

Storage

 

* Internal 8 Gigabyte Hard Disk Drive

* DVD-ROM

* DVD-9 Disc Format (8.54 Gigabytes)

* Memory Cards

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Интересует именно

    * Modified Pentium III

Просто есть предположение что интеловцы дописали инструкций а-ля SSE или ММХ, все таки не просто так пишут modified и отваливают интелу кучу денег

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Его кастомность, в том, что у него размер внутреннего кэша как на целеронах того же поколения, но частота шины 133 МГц вместо 100МГц, как должно было бы быть у целеронов.
Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

  • 3 года спустя...

Создайте аккаунт или войдите в него для комментирования

Вы должны быть пользователем, чтобы оставить комментарий

Создать аккаунт

Зарегистрируйтесь для получения аккаунта. Это просто!

Зарегистрировать аккаунт

Войти

Уже зарегистрированы? Войдите здесь.

Войти сейчас
 Поделиться

  • Сейчас на странице   0 пользователей

    • Нет пользователей, просматривающих эту страницу.
×
×
  • Создать...