Перейти к публикации

Xbox One нуждается в японских играх


Makinen
 Поделиться

Xbox One и японские игры  

101 пользователь проголосовал

У вас недостаточно прав чтобы проголосовать в этом опросе или просмотреть его результаты. Пожалуйста, войдите или зарегистрируйтесь для голосования в опросе.

Рекомендованные сообщения

Since Phil Spencer became head of Microsoft Studios in 2008:

- Focus shifted to Kinect shovelware.

- Halt to funding third-party exclusives, except for Gears, and double down on COD marketing deals.

- First-party development reduced to Halo, Forza and Fable with occasional indie-budget titles like Splosion Man thrown in.

- Lost Bungie for forcing them to work on Halo forever.

- New studio created solely to work on Halo forever.

- Completely neglected games on Xbox One's reveal.

- Turned Black Tusk into a Gears factory.

- Wasted precious resources and bloated the budget on Quantum Break with an unnecessary TV show and expensive actors.

- Continuously failed in using the whole calendar year to spread out game releases.

- Dumb timed-exclusive deals.

- Rushed a new IP with insane potential (ReCore) to market and released it in a completely unfinished state.

- Got rid of every internal studio, except for Rare, that could provide some much needed diversity to the portfolio (Lionhead, Press Play, Twisted Pixel).

This is just out of the top of my head. None of those were smart long term decisions in my book, and it shows today.

Попахивает чьими-то фантазиями. И фил глава подразделения с 2008 года?
Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Попахивает чьими-то фантазиями. И фил глава подразделения с 2008 года?

Не всего подразделения Xbox, а Microsoft Studios. Того места, где непосредственно занимаются играми.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

 

Не всего подразделения Xbox, а Microsoft Studios. Того места, где непосредственно занимаются играми.

Т.е он с 2008 рушил наши влажные беливи, со своими халогирифорза? Изменено пользователем gipsan3000
Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Т.е он с 2008 рушил наши влажные беливи, со своими халогирифорза?

Только начал. Тогда последствия были менее заметны – благодаря заключённым ранее сделкам. Тогда он во всём помогал Мэттрику, бывшему тогда главой Xbox... Так смешно, когда кто-то ругает Мэттрика, а Спенсера нахваливает. Мол, спас Хуан. Ну да, ну да. Мэттрик – Мелькор. А Спенсер – Саурон. Даже имена на одну букву начинаются, ха. Ничего он не спасал. Нужен новый глава. Нужны новые люди.

А может, старые. Те, кто стоял у истоков Иксбокса. Его отцы. Отцы его благополучия.

Изменено пользователем Makinen
Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Только начал. Тогда последствия были менее заметны – благодаря заключённым ранее сделкам. Тогда он во всём помогал Мэттрику, бывшему тогда главой Xbox... Так смешно, когда кто-то ругает Мэттрика, а Спенсера нахваливает. Мол, спас Хуан. Ну да, ну да. Мэттрик – Мелькор. А Спенсер – Саурон. Даже имена на одну букву начинаются, ха. Ничего он не спасал. Нужен новый глава. Нужны новые люди.

А может, старые. Те, кто стоял у истоков Иксбокса. Его отцы. Отцы его благополучия.

Нужен Билл Гейтс
Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Нужен Билл Гейтс

Нужен Симус Блэкли.

 

Any company with a failing product is working backwards by not thinking about the future. Investing in Japan is less about making Xbox relevant and competitive in the market and more about securing software experiences that can expand the Xbox brand beyond it's current audience and it's current perception. You're lying to yourself if you don't think that Microsoft's prior efforts in Japan -- Infinite Undiscovery, Tales of Vesperia, Ninja Gaiden, Blue Dragon, Lost Odyssey, Eternal Sonata, Star Ocean,etc -- didn't help grow the Xbox audience. In Japan alone, the Xbox 360 sold over 1.5 million consoles. Compare that to the Xbox One -- 70K consoles to date in the market -- and it's obvious that there's room for improvement. The console market has absolutely contracted in Japan, but the Xbox One should not be selling 50 consoles a week in the market. That's an unacceptable number for a global product.

 

Now, the idea that your company history and your competitor's success in a market should deter you from investing in that market is bad business thinking. That's the sort of thinking that would make your superiors think you skipped a couple of business classes, and thus, they'll see little value in retaining you in the company. Markets change every single day: analyzing the past is important, but living in it and accepting it as a fact is a mistake. For example, if Sony had looked at the PS3's sales in NA and gone "Well shucks guys, let's not even bother because Nintendo dominated and Microsoft is breathing down our neck", then the PS4 would be a software-starved platform that appealed to a limited audience.

 

Investing in a market where your brand is weak is, therefore, a smart idea, as it's the only way to make your brand stronger in that market. The Xbox brand won't become more popular and desirable in 50+ markets by doing nothing. Microsoft have to look at the money that they can spend on locking up software, and they have to make the tough call of diverting some of that money to a market like Japan. They're already doing that with Scalebound, but this is a business where content is king: one game is never enough. If Microsoft intend to make the Xbox brand relevant by going after third party exclusives, they cannot ignore the markets that can provide them with those exclusives.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Expanding the Xbox's audience, in my opinion, is going to require Microsoft to take a lot of meetings with a lot of studios -- across the world -- making unannounced games. Studios in Japan, for instance, should be prioritized by Microsoft. That sounds like a backwards move given the sales of the One in Japan, but if the goal is to have a diverse catalog of software, then it makes sense to go after games that aren't just shooters and action games. A lot of those games are going to come from Japan.
Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Вот если бы япошки пилили игры как в 90е я бы не отказался, а то что они делают сейчас эт вообще фигня
Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Вот если бы япошки пилили игры как в 90е я бы не отказался, а то что они делают сейчас эт вообще фигня

Японские игры – самые гетеросексуальные игры в мире!

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Японские игры – самые гетеросексуальные игры в мире!

Ну незнаю, как по мне японцы самые извращенцы. Раньше они пилили всякие сайлент хиллы, финалки, резиденты а теперь какую то рисованную ерунду с маленькими девочками. Все тогдашние таланты ушли на пенсию, а новых не появилось похоже.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Создайте аккаунт или войдите в него для комментирования

Вы должны быть пользователем, чтобы оставить комментарий

Создать аккаунт

Зарегистрируйтесь для получения аккаунта. Это просто!

Зарегистрировать аккаунт

Войти

Уже зарегистрированы? Войдите здесь.

Войти сейчас
 Поделиться

  • Сейчас на странице   0 пользователей

    • Нет пользователей, просматривающих эту страницу.
×
×
  • Создать...